Toro`s G30 Prosjekt
4 posters
Vans of Norway - Norway Van Forum :: Ditt Van prosjekt :: Legg ut bilder og skriv info om ditt Van prosjekt
Side 1 av 2
Side 1 av 2 • 1, 2
Toro`s G30 Prosjekt
Er med skepsis at jeg lager denne tråden siden forumet virker helt dødt. Ikke engang livstegn fra admin/moderatorer i trådene her..
Men velger likevel å bidra med gammal skjit.
Er et par tre år siden jeg solgte den første G30`n, men har hele tida vært bestemt på at jeg skulle ha en ny.
Så kom jeg over den her i Vestfold for en stund siden.
Bilen er en 95mod Starcraft som trenger en del jobb. Må bl.a ha ny girkasse, sveise rust i kanaler, under sideruter osv.
Handelen ble gjort for godt over en uke siden, men har ikke fått den hjem før idag, pga defekt girkasse og sommerdekk.
Så stor takk til Vandemonteringen for frakt av bilen
Et par bilder fra turen hjem
Snøføre og regn, da blir det glatt. Så kjettinger måtte på.
Straka vegen
Vel hjemme i gården. Hmm, hvor skal jeg begynne :?
Men velger likevel å bidra med gammal skjit.
Er et par tre år siden jeg solgte den første G30`n, men har hele tida vært bestemt på at jeg skulle ha en ny.
Så kom jeg over den her i Vestfold for en stund siden.
Bilen er en 95mod Starcraft som trenger en del jobb. Må bl.a ha ny girkasse, sveise rust i kanaler, under sideruter osv.
Handelen ble gjort for godt over en uke siden, men har ikke fått den hjem før idag, pga defekt girkasse og sommerdekk.
Så stor takk til Vandemonteringen for frakt av bilen
Et par bilder fra turen hjem
Snøføre og regn, da blir det glatt. Så kjettinger måtte på.
Straka vegen
Vel hjemme i gården. Hmm, hvor skal jeg begynne :?
Toro- VanFrelst
- Antall Innlegg : 59
Bosted(fylke) : Skien
Van (Merke og modell) : Starcraft 6.5
Registration date : 05.02.2010
Re: Toro`s G30 Prosjekt
Har rensa alt av el-kontakter som jeg kunne se på kassa, samt jording..
Men det er fortsatt ikke tegn til revers. Får ikke opp feilkoder heller, så den er vel kaputt?
Må også ha en ny vindusheismotor på førersiden. Skrudde den ut idag, og den virker helt dau.
Men det er fortsatt ikke tegn til revers. Får ikke opp feilkoder heller, så den er vel kaputt?
Må også ha en ny vindusheismotor på førersiden. Skrudde den ut idag, og den virker helt dau.
Toro- VanFrelst
Leser at folk snakker om at det ikke er ramme på G30, men selvbærende karrosseri.
Vil de da si noe om det her på EU kontroll?
Skal jo selvfølgelig fikses, om det er noen vits. Men leser stadig om folk som skroter bilene pga rust i ramme.
Det meste i forstilling må byttes.
Satte sammen en pakke fra rockauto til ca 1500,- så kom frakt på ca 2000,- i tillegg, også moms oppå der #-o
Er litt fristende å få inn ei kasse som fungerer og kjøre bilen på EU kontroll, så jeg kan få dommen på bilen. Om det er noe å satse på eller ikke. Hva tror folket om det?
Vil de da si noe om det her på EU kontroll?
Skal jo selvfølgelig fikses, om det er noen vits. Men leser stadig om folk som skroter bilene pga rust i ramme.
Det meste i forstilling må byttes.
Satte sammen en pakke fra rockauto til ca 1500,- så kom frakt på ca 2000,- i tillegg, også moms oppå der #-o
Er litt fristende å få inn ei kasse som fungerer og kjøre bilen på EU kontroll, så jeg kan få dommen på bilen. Om det er noe å satse på eller ikke. Hva tror folket om det?
Toro- VanFrelst
Gratulerer med ny van,ser ut som eit heilt greit prosjekt det der.litt rust er det jo på ein gammel bil.
Forumet? Kor dei har blitt av dei som startet dette forumet veit eg ikkje,men det virker jo litt rart hele opplegge. Forumet burde jo vert intresant for alle som har et eller annet forhold til van. Forume sin facebook gruppe har beståt av 5 medlemmer i lengre tid,men er nå nede i 4 medlemmer etter at admin forsvant fra gruppen. Eg tror at dette forume her kommer til å ha liten eller ingen aktivitet fremover visst ikkje det kommer inn nye personer (ein eller flere van-entusiaster) og overtar driften av forumet.
Forumet? Kor dei har blitt av dei som startet dette forumet veit eg ikkje,men det virker jo litt rart hele opplegge. Forumet burde jo vert intresant for alle som har et eller annet forhold til van. Forume sin facebook gruppe har beståt av 5 medlemmer i lengre tid,men er nå nede i 4 medlemmer etter at admin forsvant fra gruppen. Eg tror at dette forume her kommer til å ha liten eller ingen aktivitet fremover visst ikkje det kommer inn nye personer (ein eller flere van-entusiaster) og overtar driften av forumet.
chevycamp- Moderator
- Antall Innlegg : 556
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008
Takk for det.
Joda, jeg tror det er et overkommelig prosjekt. Tar mye av rustsveisinga selv, mens jeg får en annen til å ta jobben i det som er bærende konstruksjon. Så det vil ikke koste stort mer enn platebiter, tråd og gass, evt pinner..
Ja det er trasig at det ikke er mer aktivitet her inne. Jeg har ikke så stor innsikt i vanmiljøet, men vil jo tro at det finns mange prosjekter og van intresserte i landet her.
Joda, jeg tror det er et overkommelig prosjekt. Tar mye av rustsveisinga selv, mens jeg får en annen til å ta jobben i det som er bærende konstruksjon. Så det vil ikke koste stort mer enn platebiter, tråd og gass, evt pinner..
Ja det er trasig at det ikke er mer aktivitet her inne. Jeg har ikke så stor innsikt i vanmiljøet, men vil jo tro at det finns mange prosjekter og van intresserte i landet her.
Toro- VanFrelst
Heisann Og skal jeg begynne med her da.
Ble faktisk litt overrasket over at det var noen som la inn noe her.
Fin bil du har fått deg. Har sett den på et annet forum og.
Et lite svar til deg er at den bilen din er en ramme bil. Forskjelen er at tidligere modeller hadde skrudd ramme. Dvs at før kunne du skille ramme og karos.
Nå er vi jo 3 stk som er innom her ved anledninger. Så vi får prøve og holde liv i forumet
Jeg la ut mye om bilen til poden og når vi holdt på med den. Og det var som regel di samme som komenterte. Jeg sliter med og få lagt ut bilder her. Derfor er det en annen som legger ut bilder for meg.
Ønsker dere et godt nytt van år
Ble faktisk litt overrasket over at det var noen som la inn noe her.
Fin bil du har fått deg. Har sett den på et annet forum og.
Et lite svar til deg er at den bilen din er en ramme bil. Forskjelen er at tidligere modeller hadde skrudd ramme. Dvs at før kunne du skille ramme og karos.
Nå er vi jo 3 stk som er innom her ved anledninger. Så vi får prøve og holde liv i forumet
Jeg la ut mye om bilen til poden og når vi holdt på med den. Og det var som regel di samme som komenterte. Jeg sliter med og få lagt ut bilder her. Derfor er det en annen som legger ut bilder for meg.
Ønsker dere et godt nytt van år
Takk for info om ramma
Sveisejobben i ramme blir satt bort til en som har utstyr, og kan jobben. Mens jeg skal ta noe av det andre selv. Må bytte kanaler på begge sider, under sideruter og litt rundt hjulkassene bak, sikkert mer som dukker opp etterhvert og. Har et håp om å få skilter på bilen iløpet av våren, men er mye å gjøre så time will show
Sveisejobben i ramme blir satt bort til en som har utstyr, og kan jobben. Mens jeg skal ta noe av det andre selv. Må bytte kanaler på begge sider, under sideruter og litt rundt hjulkassene bak, sikkert mer som dukker opp etterhvert og. Har et håp om å få skilter på bilen iløpet av våren, men er mye å gjøre så time will show
Toro- VanFrelst
Ja er greit med litt mildvær
Bilen står ute foreløpig. Og får ikke flytta stort på den før jeg får inn ei ny girkasse. Men blir litt pusling innvendig, selv om det er kaldt ute. Bruker cupevarmer og ei grei arbeidslampe.
Til helga tenkte jeg å få den tett i gulvet inni rundt hjulkassene. Så da blir det litt kapp og sveis Skal bli greit å få vekk litt kjeks..
Bilen står ute foreløpig. Og får ikke flytta stort på den før jeg får inn ei ny girkasse. Men blir litt pusling innvendig, selv om det er kaldt ute. Bruker cupevarmer og ei grei arbeidslampe.
Til helga tenkte jeg å få den tett i gulvet inni rundt hjulkassene. Så da blir det litt kapp og sveis Skal bli greit å få vekk litt kjeks..
Toro- VanFrelst
Tok ut skilleveggen idag, og rulla teppet opp til baksetet. Og som forventa så var det et par rusthull.
Har ikke pirka noe i stålet før bildene ble tatt, men det så ikke så ille gærli under her. Det skal jeg klare å få tetta i helga, om jeg får platene i morra...
Førerside
Passasjerside
Litt værre er det med fjærfestene høyre bak
Venstresida er fin i forhold
Har ikke pirka noe i stålet før bildene ble tatt, men det så ikke så ille gærli under her. Det skal jeg klare å få tetta i helga, om jeg får platene i morra...
Førerside
Passasjerside
Litt værre er det med fjærfestene høyre bak
Venstresida er fin i forhold
Toro- VanFrelst
Var litt rust her ja. Du burde få sandblåst dei plassene her,rundt fjørfestene og rammen.
chevycamp- Moderator
- Antall Innlegg : 556
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008
Ja sandblåsing må nok til.
Har banka, skrapt og slipt på ramma idag, men har ikke finni noe hull enda.
Bortsett fra fjærfeste da
Har banka, skrapt og slipt på ramma idag, men har ikke finni noe hull enda.
Bortsett fra fjærfeste da
Toro- VanFrelst
Var igang med å sveise rust i gulv, rundt hjulkassene. Helt til sveiseapparatet mitt tok kvelden...
Fikk så låne et apparat som er beregnet for å sveise uten gass, med flusstråd. Men det er noe herk å sveise med. Få justeringsmuligheter, så det svir fort hull og spruter fælt. Er ikke så farlig at det blir sveisesprut på gulvet siden det blir bortgjemt uansett, men er litt verre med alle svihullene Så får fortsette mer når jeg får tak i et nytt.
Fikk så låne et apparat som er beregnet for å sveise uten gass, med flusstråd. Men det er noe herk å sveise med. Få justeringsmuligheter, så det svir fort hull og spruter fælt. Er ikke så farlig at det blir sveisesprut på gulvet siden det blir bortgjemt uansett, men er litt verre med alle svihullene Så får fortsette mer når jeg får tak i et nytt.
Toro- VanFrelst
Godt du er i gang med bilen. Har du fått sandblåst noe el ??
Reiner med ramma er redbar siden du har begynt og sveise gulv.
Ps vi er glade i bilder
Ps vi er glade i bilder
Vi elsker bilder her,vet du . Ellers så er jeg veldig misunnelig på dere som har plass i garasjen til å stå og skru,det har jeg gitt opp nå. Men til våren skal det bygges ny garasje,og da skal det endelig bli plass til å jobbe litt på alle prosjektene som står i bakgården og venter.
shawnder- Fersking
- Antall Innlegg : 39
Registration date : 05.04.2011
moparman skrev:Godt du er i gang med bilen. Har du fått sandblåst noe el ??
Ps vi er glade i bilder
Ikke fått sandblåst noe enda, men satser på at den holder.
Er litt standby med rustsveisinga.. Må få tak i et nytt sveiseapparat etterhvert.
Toro- VanFrelst
shawnder skrev:Vi elsker bilder her,vet du . Ellers så er jeg veldig misunnelig på dere som har plass i garasjen til å stå og skru,det har jeg gitt opp nå. Men til våren skal det bygges ny garasje,og da skal det endelig bli plass til å jobbe litt på alle prosjektene som står i bakgården og venter.
Jeg og misunner de som har garasje, hehe.. Her står bilen under åpen himmel... foreløpig...
Håper på garasje snart selv, men vi får se. Vil ha noe med litt størrelse hvis jeg først skal bygge, og det koster litt pæng.
Bilder, tja... hadde jo et par, men får ikke lasta de opp i photobucket.
Toro- VanFrelst
Misunnlig på di som har garasje ja. Første gang jeg sveiset opp min van. Frøys jeg fast i isen under bilen. Kjæringa måtte dra meg ut av varmedressen. Den satt fast.Nå har jeg heldigvis garasje med varme i. Hadde ikke blitt noe sveising av Streetfighter uten.Toro skrev:shawnder skrev:Vi elsker bilder her,vet du . Ellers så er jeg veldig misunnelig på dere som har plass i garasjen til å stå og skru,det har jeg gitt opp nå. Men til våren skal det bygges ny garasje,og da skal det endelig bli plass til å jobbe litt på alle prosjektene som står i bakgården og venter.
Jeg og misunner de som har garasje, hehe.. Her står bilen under åpen himmel... foreløpig...
Håper på garasje snart selv, men vi får se. Vil ha noe med litt størrelse hvis jeg først skal bygge, og det koster litt pæng.
Bilder, tja... hadde jo et par, men får ikke lasta de opp i photobucket.
Men husk nå blir jeg 50 til høsten. Noen goder må en jo ha
Hehe.. hørtes ikke veldig behagelig ut.
Er ikke noe glad i kulda. Så for tida blir det bare noe pusling inni bilen med cupèvarmeren på.
Er ikke noe glad i kulda. Så for tida blir det bare noe pusling inni bilen med cupèvarmeren på.
Toro- VanFrelst
Sånn står den nå, inntil videre...
Toro- VanFrelst
Nei det er lite.. venter på mildvær og noen frihelger
Toro- VanFrelst
Toro skrev:Nei det er lite.. venter på mildvær og noen frihelger
Nå er det mildt ute
Nei kan vel bli greit og bli kvitt noe snø først. Har ikke fått gjort noe jeg heller hvis det er en trøst. Innfulensan har kommet på besøk.
Så da er det go stolen og PC som gjelder.
Influensaen er noe herk. Vi hadde det her i huset for et par uker siden, så håper det er lenge til den kommer tilbake.
Jaggu blei det mildt, og masse våt tung snø idag... Så må ut å måke siste rest. Jobb igjen i morra, så får håpe det er greit på veiene til da. 50 tonn funker best på bare veier..
Jaggu blei det mildt, og masse våt tung snø idag... Så må ut å måke siste rest. Jobb igjen i morra, så får håpe det er greit på veiene til da. 50 tonn funker best på bare veier..
Toro- VanFrelst
Side 1 av 2 • 1, 2
Vans of Norway - Norway Van Forum :: Ditt Van prosjekt :: Legg ut bilder og skriv info om ditt Van prosjekt
Side 1 av 2