Tomas van sitt prosjekt
+2
chevystarmaster92
Tomas van
6 posters
Side 1 av 2
Side 1 av 2 • 1, 2
Tomas van sitt prosjekt
Montert et ekstra batteri og sigarett utak samt koblet opp ledlys i tak med vendebryter i dashboard.
Nu kan jeg bruke strøm uten å bekymre meg for å tømme bilens batteri. Skal nå koble opp rele slik at Internbatteriet blir ladet opp når je fyrer dieseldyret.
Har montert motorvarmer og stikk kontakt inni bilen til kupevarmer og annet jeg måtte finne på.
1000w kupevarmer he he ikke nok, så det kjøres 3KW byggtørker nå med termostatstyring..godt og varmt nu. Satser litt på å lage litt "campingbil"
med sivngbare understell foran, bord er installert allerede.
Skiftet også frostvæske og termostat i samma slengen.
Det ligger noen godsaker og venter nede hos Vandemonteringen som snart havner hjem også.
Nu kan jeg bruke strøm uten å bekymre meg for å tømme bilens batteri. Skal nå koble opp rele slik at Internbatteriet blir ladet opp når je fyrer dieseldyret.
Har montert motorvarmer og stikk kontakt inni bilen til kupevarmer og annet jeg måtte finne på.
1000w kupevarmer he he ikke nok, så det kjøres 3KW byggtørker nå med termostatstyring..godt og varmt nu. Satser litt på å lage litt "campingbil"
med sivngbare understell foran, bord er installert allerede.
Skiftet også frostvæske og termostat i samma slengen.
Det ligger noen godsaker og venter nede hos Vandemonteringen som snart havner hjem også.
chevystarmaster92- Fersking
- Antall Innlegg : 26
Registration date : 31.10.2010
Re: Tomas van sitt prosjekt
Da var EU overstått...ble dyrt dette...Huff
En parklys pære, bare å begynne å spare
En parklys pære, bare å begynne å spare
Ble noen av disse....i blått sef.
Montere de her også siden strømmen har så lang vei og gå at det må værra en viss strømfall på veien gjennom all disse brytere og releer.
Husk 15% strømfall = 50% reduksjon av lys styrken!
Og så må jeg spare til eu mangelen he he
Sist endret av Tomas van den Fre Des 17, 2010 4:02 pm, endret 1 gang
Skal vi ta en tur på puben å trøstedrikke?Diesel skrev:Fikk nesten samme Eu mangel jeg å..sparer ennå (skiltlyspære)
Ein fin plass å montere releene er mellom hovedlyktene og parklyseneTomas van skrev:
Montere de her også siden strømmen har så lang vei og gå at det må værra en viss strømfall på veien gjennom all disse brytere og releer.
chevycamp- Moderator
- Antall Innlegg : 556
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008
chevycamp skrev:Ein fin plass å montere releene er mellom hovedlyktene og parklysene
Da skjønner jeg at du har gjort det samme som jeg har tenkt
Jepp bruker dei originale ledningene kun som styrestrøm til releene.
chevycamp- Moderator
Slik jeg har tenkt også. Men ble det bedre lys, mye bedre eller litt bedre?chevycamp skrev:Jepp bruker dei originale ledningene kun som styrestrøm til releene.
Litt bedre.
chevycamp- Moderator
Spylervæske slangene oppetter viskerarmen er en stooor vits. så jeg monterer likegodt et pr av de her i samma slengen!
jålebukk altsåTomas van skrev:
Spylervæske slangene oppetter viskerarmen er en stooor vits. så jeg monterer likegodt et pr av de her i samma slengen!
sheriff- VanFrelst
- Antall Innlegg : 86
Bosted(fylke) : porsgrunn
Jobb/hobby : hugging av van.salg av deler. kjøp og salg. VANDEMONTERINGEN. frakt av biler og div.
Van (Merke og modell) : chevrolet starcraft g 30
Registration date : 27.04.2009
har semme relesettet på min og det ble bra litt bedre lys ble det. og sikringene holder. de gikk i ett sett før dette ble montert. la også opp eget system med rele til fjernlysa . ble også mye bedreTomas van skrev:
sheriff- VanFrelst
- Antall Innlegg : 86
Bosted(fylke) : porsgrunn
Jobb/hobby : hugging av van.salg av deler. kjøp og salg. VANDEMONTERINGEN. frakt av biler og div.
Van (Merke og modell) : chevrolet starcraft g 30
Registration date : 27.04.2009
sheriff skrev:jålebukk altsåTomas van skrev:
Nja...de hadde ikke noen uten blå lys
sheriff skrev:har semme relesettet på min og det ble bra litt bedre lys ble det. og sikringene holder. de gikk i ett sett før dette ble montert. la også opp eget system med rele til fjernlysa . ble også mye bedreTomas van skrev:
Har ikke problem med sikringene men håper på litt bedre lys da
Og på EU kontr ble lysa skrud opp en halvmeter som kontrolløren sa he he
hvor sitter den &/&%/€%(&%/€/%€ sensoren til sentral låsen, altså den duppedingsen du trykker på nøkleknippet.
Hvor i den %€%"#€&€%&% bilen sitter den??
Og der gikk det inn ledpærer utvendig
og ledlys i tak
Denne gikk i taket i bagasjen...MYE bedre lys en de forp... orginal lamper i tak
Orginal taklamper åker til han deroppe
og ledlys i tak
Denne gikk i taket i bagasjen...MYE bedre lys en de forp... orginal lamper i tak
Orginal taklamper åker til han deroppe
Tomas van skrev:hvor sitter den &/&%/€%(&%/€/%€ sensoren til sentral låsen, altså den duppedingsen du trykker på nøkleknippet.
Normalt så pleier amerikanerne å putte sånne dingser så langt oppunder dasjen som det går ann å få de. Ta en titt oppunder dasjen ved ratte,ser det sikkert ikke for det sitter vel bak ett eller annet
kan sitte på høyre side i bilen, under dash bordet rett forran døra
philipjohnsen- Antall Innlegg : 8
Bosted(fylke) : østfold
Jobb/hobby : baker/ amcar
Van (Merke og modell) : chevrolet g20
Registration date : 07.09.2010
Hmphilipjohnsen skrev:kan sitte på høyre side i bilen, under dash bordet rett forran døra
Fjernkontrollen virke best på venstre side da.....
Hm.....Min kjære kone som aldri har brydd seg om bilene vi har hatt annet at hun vil bli kjørt hit og dit har jaggu meg kjøpt julegave til meg ..... stasj for monteringen i van.
Mon tro om baksetet som kan felles til dobbeltseng gjorde utslaget?
:-P
Mon tro om baksetet som kan felles til dobbeltseng gjorde utslaget?
:-P
FAENS Forpulte Bilsakyndige fra Satans feilvesen med sine "ingentingjører" som er livredd amerikanske lys!!!
Er jo her'n fløtte med million avklipte uisolerte ledninger pga norske sær regler!
ikke rart det tar fyr!
Nei her bygger jeg om til orntli koblinger og releer slik at det blir orntli lys igjen!!
Er jo her'n fløtte med million avklipte uisolerte ledninger pga norske sær regler!
ikke rart det tar fyr!
Nei her bygger jeg om til orntli koblinger og releer slik at det blir orntli lys igjen!!
Side 1 av 2 • 1, 2
Side 1 av 2