STREETFIGHTER
+8
shawnder
Tradesman
emtychev
TT
short van
chevycamp
Tomas van
Snoken
12 posters
Vans of Norway - Norway Van Forum :: Ditt Van prosjekt :: Legg ut bilder og skriv info om ditt Van prosjekt
Side 2 av 4
Side 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: STREETFIGHTER
Hei,lite spørsmål utenom saken her. Har fått tilbud om en 440 motor med 727 kasse som har stått i en dodge campingbil,kun gått 40t miles. Hvor mye ombygginger er det for å få denne inn i en vanlig van? Snakket med noen igår som mente man måtte kappe ut større hull rundt motorkassen osv,stemmer det? Ser jo riktig ut på campingbilen og den er jo også bygd på dodgevan.
shawnder- Fersking
- Antall Innlegg : 39
Registration date : 05.04.2011
Ja du må lage støre hull på førersiden. Hvor stort kommer an på hva av eksosmanifolder el hedders du bruker.shawnder skrev:Hei,lite spørsmål utenom saken her. Har fått tilbud om en 440 motor med 727 kasse som har stått i en dodge campingbil,kun gått 40t miles. Hvor mye ombygginger er det for å få denne inn i en vanlig van? Snakket med noen igår som mente man måtte kappe ut større hull rundt motorkassen osv,stemmer det? Ser jo riktig ut på campingbilen og den er jo også bygd på dodgevan.
Hedders fins ikke til big block i van. Mine har jeg sveiset om. Hørte til pic up.
Dette gjelder da gamle trandsman. Åsen det er på nyere van vet jeg ikke. Men big block får du ikke godkjent i van nyere en 78 mod.
Da har jeg begynt litt på Streetfigher.
Takk en kopreksjons test i dag. Var vel meget bra på 6 sylinder 3 og4 var ikke helt på topp. Også hørte en at det blåste i forgasseren når jeg hadde i komp måleren. Så da er toppene tatt av. Di så egentlig ikke så gale ut.
Men det var noen krater i innsugskanalene på 3 og 4. Lurer på om den kan ha stått med noe vann i. Var ikke rustet. Litt merkeligt. Får pelle ut ventilene i morgen. Og hvis toppene ikke er noe og ha. Har jeg noen portet 906 topper som har stått på chargeren
Takk en kopreksjons test i dag. Var vel meget bra på 6 sylinder 3 og4 var ikke helt på topp. Også hørte en at det blåste i forgasseren når jeg hadde i komp måleren. Så da er toppene tatt av. Di så egentlig ikke så gale ut.
Men det var noen krater i innsugskanalene på 3 og 4. Lurer på om den kan ha stått med noe vann i. Var ikke rustet. Litt merkeligt. Får pelle ut ventilene i morgen. Og hvis toppene ikke er noe og ha. Har jeg noen portet 906 topper som har stått på chargeren
Lenge siden sist. Toppene er montert igjen og motor startet opp.
Den andre van er straks klar for eu. Så da er det på tide og sveise rust på
denne. Kommer nok bider ettervert.
Den andre van er straks klar for eu. Så da er det på tide og sveise rust på
denne. Kommer nok bider ettervert.
En stund siden sist. Men nå er all innredning pellet ut. Motor går som den skal og Bare og begynne og sveise rust nå.
Har tenkt og kjøre med den til van treffet i seljord 17-19 august.
Skal se om jeg kan få en til og legge ut noen bilder her.
Har tenkt og kjøre med den til van treffet i seljord 17-19 august.
Skal se om jeg kan få en til og legge ut noen bilder her.
Snoken- Fersking
- Antall Innlegg : 45
Bosted(fylke) : Neslandsvatn, Telemark
Jobb/hobby : Amcars
Van (Merke og modell) : Det kommer..
Registration date : 20.07.2009
Da er bilen hjemme i garasjen. Får begynne og sveise rust på den. Også har jeg noen planer om litt ombygging. Bilder kommer ettervert. Lite aktivetet her på forumet men. Får prøve og få opp aktiveteten litt .
Pictures,or it did't happend.. Så for vel komme med nokke bevismateriale då
Snoken- Fersking
En stund siden jeg har skrevet her. Men er i full gang med sveising.
Og som det pleier er det mye mer en det en ser.
Skal få lakt ut noen bilder ettervert.
Og som det pleier er det mye mer en det en ser.
Skal få lakt ut noen bilder ettervert.
Bilder:
Snoken- Fersking
Det var litt svensk krom der ja
shawnder- Fersking
En stund siden jeg har hvert her.
Men det blir jobbet på bilen. Straks rustfri på den ene siden. Er en del mer rust en jeg håpet på
Nå er det snart jul med fler fri dager, så da blir det jobbing i garasjen.
Men det blir jobbet på bilen. Straks rustfri på den ene siden. Er en del mer rust en jeg håpet på
Nå er det snart jul med fler fri dager, så da blir det jobbing i garasjen.
Du gjør en kjempejobb med Streetfigteren artig å følge med på fremdriften på prosjektet
chevycamp- Moderator
- Antall Innlegg : 556
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008
Snoken- Fersking
Se her ja. Hadde jeg gjort like lite på bilen som jeg er her. Da hadde det ikke blitt bil av dette igjen. Men jeg er heldigvis ikke like treg med sveise aperatet som jeg er til og oppdatere her. Fører siden er vel egentlig ferdig. Litt småteri igjen bare. Bilder kommer nok ettervert.
Ønsker alle som titter innom et riktig godt nytt van år.
Ønsker alle som titter innom et riktig godt nytt van år.
Artig å følge med på prosjektet,skulle ønske jeg var like flink til å komme igang med mine prosjekter . Ønsker ellers alle som er innom ett riktig godt nytt år!
shawnder- Fersking
Morro å følge med
Fortsett med oppdateringer og hold liv i forumet Er visst desverre ikke så mange igjen her.
Godt nyttår
Fortsett med oppdateringer og hold liv i forumet Er visst desverre ikke så mange igjen her.
Godt nyttår
Toro- VanFrelst
- Antall Innlegg : 59
Bosted(fylke) : Skien
Van (Merke og modell) : Starcraft 6.5
Registration date : 05.02.2010
Takker. Jeg gir meg vertfall ikke med bilen.Toro skrev:Morro å følge med
Godt nyttår
Til helgen tenkte jeg at jeg skulle snu bilen. Så jeg får begynt på andre siden.
Hva bruker du for å "knekke" til platene som er tilpasset? Trenger noen gode tips siden jeg skal til med mye av det samme
Har du bestemt noen farge på bilen? Syns den er tøff i de fargene som den har nå
Har du bestemt noen farge på bilen? Syns den er tøff i de fargene som den har nå
Toro- VanFrelst
- Antall Innlegg : 59
Bosted(fylke) : Skien
Van (Merke og modell) : Starcraft 6.5
Registration date : 05.02.2010
Jeg har ei knekke som jeg kan knekke 1 meterlange plater i. Også har jeg sikke og strekk og krymp. Vet ikke om det sa deg så mye men.
Farge på bilen ja. Det får tiden vise. Siden jeg kjøpte bilen igjen og til nå.
Har jeg vel byttet fargevalg 3 ganger
Men det blir vertfall ikke noe kjedligt to farga greier
Farge på bilen ja. Det får tiden vise. Siden jeg kjøpte bilen igjen og til nå.
Har jeg vel byttet fargevalg 3 ganger
Men det blir vertfall ikke noe kjedligt to farga greier
Snoken- Fersking
Har fått brukt vinkelsliperen noe mer
Er nok rust på andre siden og gitt. Men er heldigvis en stund til sommeren
Er nok rust på andre siden og gitt. Men er heldigvis en stund til sommeren
Kjekkt å ha noe å gjøre om vinteren også? Må bare si ifra hvis du går tom for rust,så kan du få låne en god del av meg også
shawnder- Fersking
Joda greit og ha noe og gjøre. Når denne er rustfri. Da tror jeg at jeg skal låse inn sveiseaperate en go stundshawnder skrev:Kjekkt å ha noe å gjøre om vinteren også? Må bare si ifra hvis du går tom for rust,så kan du få låne en god del av meg også
Side 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Vans of Norway - Norway Van Forum :: Ditt Van prosjekt :: Legg ut bilder og skriv info om ditt Van prosjekt
Side 2 av 4