Vans of Norway - Norway Van Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Dodge Tradesman

+12
Chevy-G30
Diesel
Snoken
emtychev
Runar
Toro
Tradesman
chevylars
chevycamp
TT
vantasy
Obelix
16 posters

Side 2 av 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by chevycamp Tor Apr 08, 2010 12:10 am

Venter på at du skal få til å legge ut bilder. Dodge Tradesman - Page 2 Icon_biggrin
chevycamp
chevycamp
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 556
Age : 57
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Tor Apr 08, 2010 4:28 pm

Hehe ja var det da. Har vel ikke skjed så mye spennende.
Motor og girkasse er ute. Det er al innredning og. Skaper og benk fikk vi helt ut. Så det blir brukt. Resten er hivd. Regner med og hente delebilen til helgen.
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by Tradesman Søn Apr 11, 2010 5:05 pm

Vært borte fra nettet en stund, ser ut til at det virkelig skjer ting her ja! Veldig bra dette.

Har du forresten noen deler å selge fra denne (til fordel for 5-bolta understell)? Tenker spesielt på bremsecalippere foran.
Tradesman
Tradesman
VanFrelst
VanFrelst

Antall Innlegg : 70
Bosted(fylke) : Vestfold
Van (Merke og modell) : 1976 Chevrolet Sportvan custom30, 1977 Dodge Tradesman 300, 1976 Dodge Tradesman 300 Maxi
Registration date : 08.08.2008

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Søn Apr 11, 2010 10:00 pm

Tradesman skrev:Vært borte fra nettet en stund, ser ut til at det virkelig skjer ting her ja! Veldig bra dette.

Har du forresten noen deler å selge fra denne (til fordel for 5-bolta understell)? Tenker spesielt på bremsecalippere foran.
Ja det skjer litt Dodge Tradesman - Page 2 Icon_eek Dodge Tradesman - Page 2 Icon_eek Var og hentet delebilen i går. Og i dag er motor og kasse ute av delebilen. Poden er flink til
og stå på Dodge Tradesman - Page 2 Icon_biggrin
Tenkte du på caliptrene fra B300. Skal se på di åssen di ser ut når jeg har tat di av. Husk den har vel stått en stund
og noen caliptre har bakelit stempel Dodge Tradesman - Page 2 Icon_sad Og di er ikke bra. Men skal se. Bilder ja Hmmm kommer vel ettervært Dodge Tradesman - Page 2 Affraid
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by Tradesman Tir Apr 13, 2010 2:58 pm

Ja, det var i og for seg de B300-calipperne jeg tenkte på. Jeg er litt usikker nå, men jeg mener at denne hadde 15" felger en gang i tida(?), og at da calipperne var tilpasset dette. Jeg har et sett med 15" og minst en calipper moden for utskiftning, og da tenkte jeg å slå to fluer i en smekk. Men hvis de ser heller dårlige ut, så stresser vi ikke med det. Du kan jo se.
Tradesman
Tradesman
VanFrelst
VanFrelst

Antall Innlegg : 70
Bosted(fylke) : Vestfold
Van (Merke og modell) : 1976 Chevrolet Sportvan custom30, 1977 Dodge Tradesman 300, 1976 Dodge Tradesman 300 Maxi
Registration date : 08.08.2008

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Lør Apr 17, 2010 9:22 pm

Tradesman skrev:Ja, det var i og for seg de B300-calipperne jeg tenkte på. Jeg er litt usikker nå, men jeg mener at denne hadde 15" felger en gang i tida(?), og at da calipperne var tilpasset dette. Jeg har et sett med 15" og minst en calipper moden for utskiftning, og da tenkte jeg å slå to fluer i en smekk. Men hvis de ser heller dårlige ut, så stresser vi ikke med det. Du kan jo se.
Da er delebilen ferdig demontert. Var desverre bakelitt stempel i caliptrene på den Dodge Tradesman - Page 2 Kopfschuettel Dodge Tradesman - Page 2 Kopfschuettel
Så hvis det er stål i caliptrene i 300 transmanen. Så vil jeg bruke di.
Blir vel en liten pause med van skruing nå Dodge Tradesman - Page 2 Confused Dodge Tradesman - Page 2 Confused
Har en charger jeg kjører litt street legal med. Og det nærmer seg første løp Dodge Tradesman - Page 2 Affraid
Så en må priotere den litt og.
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by Snoken Lør Apr 17, 2010 11:07 pm

Blir bra detta Nils Otto Cool
Vekker vel de elde van minnene hos deg nå Smile

Snoken
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 45
Age : 29
Bosted(fylke) : Neslandsvatn, Telemark
Jobb/hobby : Amcars
Van (Merke og modell) : Det kommer..
Registration date : 20.07.2009

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Lør Apr 17, 2010 11:10 pm

Hehe kansje. Dette er vel og gå 20 år tilbake i tid. Er vel noe sånt siden jeg bygde opp den siste jeg hadde. Fy faen og tiden flyr
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by Tradesman Tir Apr 20, 2010 3:11 pm

Da forsøker vi med eksisterende calipere så langt det går, det er stål i dem jeg har mener jeg å huske.

Lykke til med Charger'n også, det er bra å ha litt å variere med Dodge Tradesman - Page 2 Icon_biggrin
Tradesman
Tradesman
VanFrelst
VanFrelst

Antall Innlegg : 70
Bosted(fylke) : Vestfold
Van (Merke og modell) : 1976 Chevrolet Sportvan custom30, 1977 Dodge Tradesman 300, 1976 Dodge Tradesman 300 Maxi
Registration date : 08.08.2008

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Tir Apr 20, 2010 9:58 pm

Tradesman skrev:Da forsøker vi med eksisterende calipere så langt det går, det er stål i dem jeg har mener jeg å huske.

Lykke til med Charger'n også, det er bra å ha litt å variere med Dodge Tradesman - Page 2 Icon_biggrin
Heisann er mulig jeg vet om en annen som kan ha caliptre.
Takker for det med chargeren Dodge Tradesman - Page 2 Icon_lol Dodge Tradesman - Page 2 Icon_lol
Er det som er grom bilen min da Dodge Tradesman - Page 2 Icon_bounce Dodge Tradesman - Page 2 Icon_bounce Skal kjøre street legal i skien natt til 1 mai og 1 mai.
Så en må stele litt pent med den om dagen Dodge Tradesman - Page 2 Icon_rolleyes
Jeg har nå registret meg på det fotogreine og lakt inn bilder der. Men jeg får ikke hentet di derfra og lakt di inn her Dodge Tradesman - Page 2 Kopfschuettel Dodge Tradesman - Page 2 Kopfschuettel
Er vel bare jeg som er for gamel til og forstå åssen en skal gjøre det.
Men jeg ser jo bilen vær dag så jeg trenger ikke se di her Dodge Tradesman - Page 2 Affraid Dodge Tradesman - Page 2 Affraid
Men det ligger jo andre steder. Bare hent Dodge Tradesman - Page 2 Lol Dodge Tradesman - Page 2 Lol
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by chevycamp Tir Apr 20, 2010 11:27 pm

Du kan kopiere bilde på frantzenracing og lime det inn her.
Høyreklikk på bildet og velg Kopier,gå tilbake til forumet her og skriv nytt innlegg, høyreklikk og velg lim inn Dodge Tradesman - Page 2 Icon_cheers
Dodge Tradesman - Page 2 File
chevycamp
chevycamp
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 556
Age : 57
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Man Apr 26, 2010 12:28 am

Høres jo lett ut. Får prøve det når det blir gjort noe mer på bilen.
Nå er det først en jevlig jobb og reingjøre alt av deler som skal brukes. Dodge Tradesman - Page 2 Confused Dodge Tradesman - Page 2 Confused Dodge Tradesman - Page 2 Confused
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by Tradesman Tor Apr 29, 2010 10:02 am

moparman skrev:
Tradesman skrev:Da forsøker vi med eksisterende calipere så langt det går, det er stål i dem jeg har mener jeg å huske.

Lykke til med Charger'n også, det er bra å ha litt å variere med Dodge Tradesman - Page 2 Icon_biggrin
Heisann er mulig jeg vet om en annen som kan ha caliptre.
Takker for det med chargeren Dodge Tradesman - Page 2 Icon_lol Dodge Tradesman - Page 2 Icon_lol
Er det som er grom bilen min da Dodge Tradesman - Page 2 Icon_bounce Dodge Tradesman - Page 2 Icon_bounce Skal kjøre street legal i skien natt til 1 mai og 1 mai.
Så en må stele litt pent med den om dagen Dodge Tradesman - Page 2 Icon_rolleyes
Jeg har nå registret meg på det fotogreine og lakt inn bilder der. Men jeg får ikke hentet di derfra og lakt di inn her Dodge Tradesman - Page 2 Kopfschuettel Dodge Tradesman - Page 2 Kopfschuettel
Er vel bare jeg som er for gamel til og forstå åssen en skal gjøre det.
Men jeg ser jo bilen vær dag så jeg trenger ikke se di her Dodge Tradesman - Page 2 Affraid Dodge Tradesman - Page 2 Affraid
Men det ligger jo andre steder. Bare hent Dodge Tradesman - Page 2 Lol Dodge Tradesman - Page 2 Lol

Hehe, du er ikke den eneste, jeg har ikke fått det skikkelig til enda, det her med bilder.

Apropos det, jeg var ute og hentet Tradesman fra låven her om dagen. Det hadde, utrolig nok, gått bra med frosten i vinter. Jeg må ha vært veldig heldig, for da jeg var utom og fylte på frostvæske, var det rundt 15 minus. I utgangspunktet skal vel det egentlig ikke gå særlig bra, men det hadde det altså gjort. Antakeligvis var det tynn blanding frostvæske som sparte meg den jobben. Så da blir det ikke Big Block vanners igjen med det første - iallfall ikke for min del. Jeg får kanskje prøve å legge ut noen bilder av den, hvis jeg da finner ut av dette med å legge ut bilder.....

Men calipere ja, det trengs nok. Jeg har forsøkt å hone dem flere ganger, samt bytte pakning på den høyre (der problemet er), men effekten er dårlig. Stempelet har fått juling tidligere ser jeg, det har blitt slått av en del av det antakeligvis (...), så det er vel bare å få tak i noe annet. Har du nr eller mail til han som selger, eller vet du hva han tar for dem, og hva slags stand de er i?
Tradesman
Tradesman
VanFrelst
VanFrelst

Antall Innlegg : 70
Bosted(fylke) : Vestfold
Van (Merke og modell) : 1976 Chevrolet Sportvan custom30, 1977 Dodge Tradesman 300, 1976 Dodge Tradesman 300 Maxi
Registration date : 08.08.2008

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Man Mai 03, 2010 11:08 am

Heisann har ikke hvert her på noen dager. Men skal høre med han om caliptrene.
Ble litt kjøring i helgen. Var street legal i skien og vi var 3 stk i familien som kjørte.
Poden eieren av vanen. Han kjørte for førstegang og ble nr 2 i klassen sin Dodge Tradesman - Page 2 Affraid Dodge Tradesman - Page 2 Affraid med bruksbilen.
Kjeringa kjørte med lånt 70 charger og hadde beste reaksjons tid Dodge Tradesman - Page 2 Icon_eek Dodge Tradesman - Page 2 Icon_eek
Og jeg ble nr 3 i min klasse. Så det har gått i racing her di siste dagene.
Men blir og skru van igjen nå.
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Søn Mai 16, 2010 3:09 pm

Da ser det ut som om orginal grill og lykter er sporet opp.
Guttungen har siste innspurt på russe tiden. Så da begyner det og skje ting snart.
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by TT Søn Mai 16, 2010 3:15 pm

moparman skrev:Da ser det ut som om orginal grill og lykter er sporet opp.
Guttungen har siste innspurt på russe tiden. Så da begyner det og skje ting snart.
Blir artig og følge med Very Happy
TT
TT
Admin
Admin

Antall Innlegg : 541
Age : 52
Bosted(fylke) : Nordland
Jobb/hobby : Taxi/US Cars & Vans
Van (Merke og modell) : 79/80 Dodge Van B200
Registration date : 29.05.2008

https://vans.all-up.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Tir Mai 18, 2010 9:07 pm

TT skrev:
moparman skrev:Da ser det ut som om orginal grill og lykter er sporet opp.
Guttungen har siste innspurt på russe tiden. Så da begyner det og skje ting snart.
Blir artig og følge med Very Happy
I dag har den store rengjørins jobben begynt. Har puttet et span med div skruer og braketer
+ forfjærer og div i tønna med strip all.
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Fre Mai 21, 2010 7:29 pm

Da er orginal grill og alle markerings lys, croma lister ved stigtrinet skaffet. Det er også croma vindavisre og dekslet over skinna til skyvedøra. Samt ekstra panster Dodge Tradesman - Page 2 Icon_bounce
Og nå er det pinse med fridager. Da blir det jobbing på bilen Dodge Tradesman - Page 2 Icon_smile Dodge Tradesman - Page 2 Icon_smile
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Ons Mai 26, 2010 12:08 am

moparman skrev:Da er orginal grill og alle markerings lys, croma lister ved stigtrinet skaffet. Det er også croma vindavisre og dekslet over skinna til skyvedøra. Samt ekstra panster Dodge Tradesman - Page 2 Icon_bounce
Og nå er det pinse med fridager. Da blir det jobbing på bilen Dodge Tradesman - Page 2 Icon_smile Dodge Tradesman - Page 2 Icon_smile
Da er det skaffet 727 lock up kasse og to andre fordører. Motoren ligger i deler. Må bores Dodge Tradesman - Page 2 Kopfschuettel Dodge Tradesman - Page 2 Kopfschuettel
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by TT Ons Mai 26, 2010 4:28 pm

moparman skrev:Da er orginal grill og alle markerings lys, croma lister ved stigtrinet skaffet. Det er også croma vindavisre og dekslet over skinna til skyvedøra. Samt ekstra panster Dodge Tradesman - Page 2 Icon_bounce
Og nå er det pinse med fridager. Da blir det jobbing på bilen Dodge Tradesman - Page 2 Icon_smile Dodge Tradesman - Page 2 Icon_smile
Hei.

Har du kjøpt helt ny grill, og i så fall, hvor?
TT
TT
Admin
Admin

Antall Innlegg : 541
Age : 52
Bosted(fylke) : Nordland
Jobb/hobby : Taxi/US Cars & Vans
Van (Merke og modell) : 79/80 Dodge Van B200
Registration date : 29.05.2008

https://vans.all-up.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Ons Mai 26, 2010 5:44 pm

TT skrev:
moparman skrev:Da er orginal grill og alle markerings lys, croma lister ved stigtrinet skaffet. Det er også croma vindavisre og dekslet over skinna til skyvedøra. Samt ekstra panster Dodge Tradesman - Page 2 Icon_bounce
Og nå er det pinse med fridager. Da blir det jobbing på bilen Dodge Tradesman - Page 2 Icon_smile Dodge Tradesman - Page 2 Icon_smile
Hei.

Har du kjøpt helt ny grill, og i så fall, hvor?
Nei en gamel en. Men den er komplet
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Tor Jun 17, 2010 3:43 pm

Her var det dødt gitt. Men bilen har det blitt jobbe på heldigvis. Nye bærekuler og foringer er nå klare til montering. Og masse deler er sandblåst og andre reingjorte. Motoren er demontert. Og sikkert mye mer og som jeg ikke husker i farten. God sommer Dodge Tradesman - Page 2 Icon_sunny Dodge Tradesman - Page 2 Icon_sunny
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Ons Jul 21, 2010 12:30 am

Nå har det jaggu blitt en big block van til på tunet gitt. En 76 mod dodge B 200 maxi van.
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by Tradesman Tor Jul 22, 2010 5:43 pm

Nei pokkern, kjøpte du den ja.... Hehe, jeg var på tråden med selger i dag, men da var den borte gitt. Var det ikke denne du hadde før? Si ifra hvis du finner på å selge igjen da. Ikke hver dag sånt blir til salgs... Morsom bil. Godt å høre at den kommer til rett person!
Tradesman
Tradesman
VanFrelst
VanFrelst

Antall Innlegg : 70
Bosted(fylke) : Vestfold
Van (Merke og modell) : 1976 Chevrolet Sportvan custom30, 1977 Dodge Tradesman 300, 1976 Dodge Tradesman 300 Maxi
Registration date : 08.08.2008

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by moparman Fre Jul 23, 2010 12:04 am

Tradesman skrev:Nei pokkern, kjøpte du den ja.... Hehe, jeg var på tråden med selger i dag, men da var den borte gitt. Var det ikke denne du hadde før? Si ifra hvis du finner på å selge igjen da. Ikke hver dag sånt blir til salgs... Morsom bil. Godt å høre at den kommer til rett person!
Jo det stemer det Dodge Tradesman - Page 2 Icon_biggrin Dodge Tradesman - Page 2 Icon_biggrin Er både jeg som bygde den og jeg som har kjøpt den.
Tror nok ikke den blir tilsalgs mer. Får nok et liv som turbil den nå. Har ei datter som fikk tårer i øyne når vi hentet den.
Hun er 22 år. Hun kommenterte at dette hadde hun drømt om i 11 år.
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Dodge Tradesman - Page 2 Empty Re: Dodge Tradesman

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet