Gulv i van
3 posters
Side 1 av 1
Gulv i van
Er i ferd med å rive ut teppet i G30'en pga skitt/fukt, og lurer på hva eg skal legge istedenfor, gulvbelegg eller parkett/laminat?
Ser for meg at det kan bli problemer med tregulv og våte/sølete sko om f.eks vinteren, samt at legging rundt fester til sofa og stoler krever mye jobb? Fordelen er vel at det er et hardt gulv, og at en kan ha isolasjon/støydemping under, oppå kryssfineren.
Gulvbelegg ser eg for meg er kjappere å legge og tilpasse fester til sofa/stoler, men det må legges rett på kryssfineren. Er jo potensiale for at en stikker hull i det da, så det er jo ikke 100% optimalt det heller
Og framme, der er det vel best å beholde teppet? Tregulv eller gulvbelegg vil vel kunne bli litt glatt?
Noen som har noen erfaringer her? Bilder og tips?
Ser for meg at det kan bli problemer med tregulv og våte/sølete sko om f.eks vinteren, samt at legging rundt fester til sofa og stoler krever mye jobb? Fordelen er vel at det er et hardt gulv, og at en kan ha isolasjon/støydemping under, oppå kryssfineren.
Gulvbelegg ser eg for meg er kjappere å legge og tilpasse fester til sofa/stoler, men det må legges rett på kryssfineren. Er jo potensiale for at en stikker hull i det da, så det er jo ikke 100% optimalt det heller
Og framme, der er det vel best å beholde teppet? Tregulv eller gulvbelegg vil vel kunne bli litt glatt?
Noen som har noen erfaringer her? Bilder og tips?
Re: Gulv i van
Hvordan gjorde du det rundt festene til sofa og seter generellt? Og har du gulvet flytende eller skrudd fast i kryssfineren?
Limte det i sjøtene på parketten og det var kun festet i listverk rundt hele gulvetOyvind skrev:Hvordan gjorde du det rundt festene til sofa og seter generellt? Og har du gulvet flytende eller skrudd fast i kryssfineren?
Ok, så du har gulvlister rundt om? Og festene til setene er bare borret igjennom parketten? Har du noen bilder fra når du la gulvet, evt kunne du tatt noen av hvordan det ser ut nå, spesiellt runt hjulbuene bak/under sofaen?
Ville brukt parkett eller teppe. Laminat tåler lite fuktighet så det er ikkje å anbefale.
chevycamp- Moderator
- Antall Innlegg : 556
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008
Side 1 av 1