Vans of Norway - Norway Van Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring

2 posters

Go down

Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring Empty Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring

Poste by Nurket '92 Ons Nov 03, 2010 3:29 pm

'92 Starcraft 6.2L setter gearkassa i nødprogrammet under kjøring. Hvis jeg stopper, og fjerner batteristrømmen noen minutter, girer den bra igjen - en stund. Er det noe som har erfaring med dette? Jeg har ikke lest av evt. feilkoder, men får heller ingen annen indikasjon på at noe er feil enn at turtallet plutselig øker, og at den hugger mellom 1. og 2.gear hvis jeg stopper og starter fra 0. Kunne tenke meg å måle spenningen fra TPS. Kan jeg måle den direkte på computeren? Min Heynes-bok forteller at Metering Valve Sensor (MVS) forteller Electronic Control Module (ECM) sin posisjon, og da er det vel en ledning inn til computeren? Det står at den er koplet til V-REF, men hvor er nå det?? Kan jeg måle spenningen på DECS, og i så fall- hvilken pinne? Alternativet er at jeg må jeg finne TPS inni der et sted. Vet sånn noenlunde hvor den sitter, men hva må fjernes for å komme til? Holder det med "hundehuset", eller må jeg ta vekk hele dashboard'et? Dette var mange spørsmål på én gang, men jeg må gjøre noe med det - nå, for det skjer oftere og oftere. Shocked
Håper på gode råd, og takker for svar.

Nurket '92
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 18
Age : 76
Bosted(fylke) : Hedmark og Vestfold
Jobb/hobby : Velferdsteknologi/hobbymusiker
Van (Merke og modell) : Cevy Starcraft 1992 G30 6,2D
Registration date : 30.10.2010

Til Toppen Go down

Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring Empty Re: Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring

Poste by sierra93 Ons Nov 03, 2010 6:07 pm

Her har du hadde samme problem som deg etter tps er byttet funker alt merker ikke den girer Very Happy

https://vans.all-up.com/vanprat-f15/lost-lost-lost-t445.htm


Her kan du handle hvis ikke du vil gi 1900 kr for den

http://www.rockauto.com
sierra93
sierra93
VanFrelst
VanFrelst

Antall Innlegg : 78
Registration date : 24.08.2010

Til Toppen Go down

Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring Empty Re: Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring

Poste by Nurket '92 Ons Nov 03, 2010 6:11 pm

Takk skal du ha!

Nurket '92
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 18
Age : 76
Bosted(fylke) : Hedmark og Vestfold
Jobb/hobby : Velferdsteknologi/hobbymusiker
Van (Merke og modell) : Cevy Starcraft 1992 G30 6,2D
Registration date : 30.10.2010

Til Toppen Go down

Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring Empty Re: Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring

Poste by sierra93 Ons Nov 03, 2010 6:12 pm

sierra93
sierra93
VanFrelst
VanFrelst

Antall Innlegg : 78
Registration date : 24.08.2010

Til Toppen Go down

Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring Empty Re: Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring

Poste by Nurket '92 Ons Nov 03, 2010 8:18 pm

Takk for enda et godt tips. Går kanskje mot et bytte av TPS, ja, men hvordan kommer jeg til den. Hva må fjernes? Og et tilleggsspørsmål: Hvis ledningen er lilla, og går til computeren, går den direkte dit - slik at den er lilla der også? Går det ikke an å fjerne kabelskoene fra TPS (hvis det er noen)?

Nurket '92
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 18
Age : 76
Bosted(fylke) : Hedmark og Vestfold
Jobb/hobby : Velferdsteknologi/hobbymusiker
Van (Merke og modell) : Cevy Starcraft 1992 G30 6,2D
Registration date : 30.10.2010

Til Toppen Go down

Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring Empty Re: Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring

Poste by sierra93 Ons Nov 03, 2010 10:21 pm

Ikke sikker på om ledningen går til hjernen men jeg tok
av motorkasse inni bilen og luftfilteret da ser du TPS på
dieselpumpa king

Når jeg først skjønte hvordan jeg skulle gjøre det så var
det gjort på 1/2time cheers bare ha tolmodighet når du stiller det er
veldig lite som skal til
sierra93
sierra93
VanFrelst
VanFrelst

Antall Innlegg : 78
Registration date : 24.08.2010

Til Toppen Go down

Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring Empty Re: Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring

Poste by Nurket '92 Tor Nov 04, 2010 11:19 am

Det der var bra, Sierra 93. Da blir det multimeter og skrujern i helgen. Takk for et godt tips.

Nurket '92
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 18
Age : 76
Bosted(fylke) : Hedmark og Vestfold
Jobb/hobby : Velferdsteknologi/hobbymusiker
Van (Merke og modell) : Cevy Starcraft 1992 G30 6,2D
Registration date : 30.10.2010

Til Toppen Go down

Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring Empty Re: Gearkasse på Van 6,2L går i nødprogram under kjøring

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet