Vans of Norway - Norway Van Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

+3
basmoen
chevylars
Kristian s
7 posters

Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Lør Feb 06, 2010 8:50 pm

Hallo!

På 90-tallet sto det alltid parkert en blå motivlakkert (Tror det var en Dodge) van rundt i strøket her jeg vokste opp, på Sandaker, like ved Storo. Så den også mye rundt omkring i Oslo.
Husker jeg og faren min gikk tur for å se på den flere ganger i uka.
Plutselig en dag var den borte. Han som eide hadde kjøpt seg en rød Corvette med en blå stripe med stjerner på sida istedet. Etterhvert flytta han som eide den opp til Bjerke. Har i hvertfall sett Corvetten stå parkert der nå i senere tid.
Var ikke gamle karen da jeg så den første gang. Må vel ha vært sånn på midten av 90-tallet en gang.
Synes den var innmari tøff.

Har lett igjennom masse gamle bilder, men har ikke funnet noen av bildene vi tok av den.
Den var metallic blå, lav og lang, med rødt interiør med masse van stæsj, skjermbreddere og altfor smale hjul og masse motivlakkering.
Bla en lettkledd (kan det ha vært en viking?) dame med sverd på den ene sida. Mere husker jeg ikke.

Noen som vet hvilken van jeg prater om? Evt kjenner til den og har bilder av den?
Hadde vært artig og se den igjen.


Sist endret av Kristian s den Lør Mar 20, 2010 3:55 pm, endret 1 gang

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Søn Feb 07, 2010 9:33 pm

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! IMG_7808


Den her minner litt om vanen jeg tenker på. Har denna alltid sett sånn ut?

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by chevylars Man Feb 08, 2010 1:33 am

denne har vært slik lenge...med innteriør i rosa og hvit
er heller ikke skjerm breddere på den, og her er det western motiv.

Er ikke denne som runar her på forumet har nå?

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! N1208235203_36496_6746
chevylars
chevylars
Har Sertifikat
Har Sertifikat

Antall Innlegg : 174
Age : 48
Bosted(fylke) : Romerike
Jobb/hobby : Bilmekaniker
Van (Merke og modell) : Chevy van
Registration date : 24.08.2008

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Man Feb 08, 2010 9:34 pm

Okei. Da er det ikke western vanen. Tenkte at det kunne være den vanen jeg tenkte på, bare at den har blitt lakkert opp på nytt i senere tid.

Er heller ikke den du posta bilde av. Den jeg tenker på er like lang som western vanen.

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Søn Mar 07, 2010 2:53 pm

Er det virkelig ingen som kjenner til den vanen jeg prater om?
Den er jo akkurat som alle de andre vanene, med masse motivlakk og stilig interiør.

Veldig rart synes jeg. Jeg har ikke sett et eneste bilde av den, hverken her, amcarforum.no eller van sidene på facebook.

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by basmoen Man Mar 08, 2010 5:31 pm

Har du snakket med AmCar?
Mye mulig det er noen der som kansje vet noe.
Har ikke de også forum?

basmoen

Antall Innlegg : 10
Age : 41
Bosted(fylke) : Østfold,marker,ørje
Jobb/hobby : Amcar & PC
Registration date : 27.02.2010

http://www.basmoen.com

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Tor Mar 11, 2010 9:29 pm

Nei. Har bare spurt her og på amcarforum.no
Er ingen som vet noe om den virker det som.....

Jeg har bare lyst til å se et bilde av den. Hadde jo vært dritfett om den fantes fortsatt.

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by chevycamp Fre Mar 12, 2010 12:57 am

Tror det her må være lady wolf vanen Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Icon_rolleyes ligger noen bilder av den på vans of nettby Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Icon_biggrin
chevycamp
chevycamp
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 556
Age : 57
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Fre Mar 12, 2010 12:18 pm

Det er nok ikke den heller, selvom det er mye likheter. Hadde det vært ulver på den hadde jeg huska det.
Den jeg tenker på hadde skjermbreddere, noe lignende den korte vanen litt lenger opp i tråden.
Også var hele vanen blå mener jeg å huske.

Men er det noen som har noe historie om Lady Wolf vanen? Har den gått i Oslo på 90-tallet?


Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! DSC00320

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Tor Mar 18, 2010 12:33 am

Har funnet en van som kan ligne på den jeg tenker på. Ikke lakken, men resten av utseendet på vanen. Går ikke an å legge ut bilde fra sida jeg fant den på, men det er den som er på nederste rad og nr. 3 fra venstre.

http://americanvantrucks.com/Nordodalenalbummappe/Dynamic/index.html

Noen som kjenner til den? Kan være den jeg tenker, bare at den er omlakkert.

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by chevycamp Fre Mar 19, 2010 1:08 am

Dette er jo en ca 1990 mod chevyvan, med noenlunde årginal lakk.
chevycamp
chevycamp
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 556
Age : 57
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by kromfelgen Fre Mar 19, 2010 9:38 am

Chevy? Jeg får fram denne: http://americanvantrucks.com/Nordodalenalbummappe/Dynamic/slides/Nord%20Odal%20treff%20027.jpg

Det er da vitterlig en Dodge. Kjenner ikke den aktuelle bilen desverre.
kromfelgen
kromfelgen
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 50
Van (Merke og modell) : GMC Savana AWD 2004
Registration date : 29.06.2009

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by chevycamp Lør Mar 20, 2010 12:24 pm

Hmm, den dodge er siste bilde i tredje rad her på min skjerm. Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Icon_rolleyes
chevycamp
chevycamp
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 556
Age : 57
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Lør Mar 20, 2010 2:00 pm

Kommer vel sikkert an på hvordan oppløsning man har på skjermen. Men nå klarte jeg å kopiere bildet fra den andre sida:

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Nord%20Odal%20treff%20027

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Lør Mar 20, 2010 3:20 pm

Nå har jeg funnet den! Her på detta bildet er den riktignok hvit da, men motivene stemmer.
Noen som husker den?

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Wsv7

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Diesel Lør Mar 20, 2010 6:44 pm

Mener å tru at dette er den"orginale"fargen,og at den i ettertid er lakert blå,men at de beholdt motivene slik de er her Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Icon_biggrin
Diesel
Diesel
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 227
Age : 61
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Demontering av chevy vans\repp
Van (Merke og modell) : Chevrolet Tiara 92 mod Honda Passport(USA bil)
Registration date : 14.03.2009

http://vandemonteringen.no/

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Lør Mar 20, 2010 7:48 pm

Helt sikkert. Den er mye finere når den er blå.

Noen her som kjenner til den? Nå når vi vet hvilken van jeg mener.
Var en fyr på amcarforumet som kjente til den:

moparman skrev:Hehe den bilen har hvert blå og ja. Men da holdt den til i modum (åmot)
Den som byggde den bilen en gang i tiden heter Hans eling ødegård.
Han kjører nå rod :mrgreen: :mrgreen:
Så det du husker av bilen må være etter at han solgte den. Og da var den som på bildet.

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by chevycamp Man Mar 22, 2010 8:20 pm

Var inne på sidene til wsv og kikket på denne noen ganger, men fikk det ikke til å stemme med den beskrivelsen som du hadde av vanen.

Det var Arne solvang (vantasy) som hadde det bilde, så du kan jo høre med han om han har flere bilder. Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Icon_rolleyes
chevycamp
chevycamp
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 556
Age : 57
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by chevylars Man Mar 22, 2010 9:42 pm

Så det var den du mente.....Amazone Mistress
Her er reportasjen fra amcar

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Img516
Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Img515
Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Img517

Hadde jaggu noen bilder av den på pc`n og
her som blå
Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! 8143010478548784942orig

og her som hvit
Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! 8143010478548785322orig
Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! 8143010478548785331orig
chevylars
chevylars
Har Sertifikat
Har Sertifikat

Antall Innlegg : 174
Age : 48
Bosted(fylke) : Romerike
Jobb/hobby : Bilmekaniker
Van (Merke og modell) : Chevy van
Registration date : 24.08.2008

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Tir Mar 23, 2010 1:09 am

chevycamp skrev:Var inne på sidene til wsv og kikket på denne noen ganger, men fikk det ikke til å stemme med den beskrivelsen som du hadde av vanen.

Det var Arne solvang (vantasy) som hadde det bilde, så du kan jo høre med han om han har flere bilder. Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Icon_rolleyes

Er ikke så rart folk ikke skjønte hvilken van jeg prata om når den var hvit først.
Var bare flaks at jeg titta på det bildet. Ble litt sånn: Oi, faen. Det er jo den!!! Kjente igjen motivene med en gang.
Men så innmari kult å se reportasjen om den. Nå ble jeg skikkelig glad Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Icon_cheers
Den var ganske fet som hvit også. Når er reportasjen i fra?
Noen som vet om den eksisterer enda?

Hvis noen har flere bilder er det bre å slenge de ut Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Icon_biggrin

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by moparman Tor Aug 12, 2010 7:24 pm

Snakket med Hans elling for en stund siden.
Og han hadde leitet etter den han og, Men desverre har russen brukt den opp
moparman
moparman
Sjafør
Sjafør

Antall Innlegg : 247
Bosted(fylke) : Telemark
Jobb/hobby : Kusk vongtog
Van (Merke og modell) : Dodge og bare det
Registration date : 21.03.2010

http://www.chargernorway.com

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Kristian s Fre Aug 13, 2010 1:02 am

Å. Kjipt å høre. Dissa jævla russefolka asså. Får håpe den var skikkelig rusten og jævlig da den ble russebil da.

Kristian s
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.02.2010

Til Toppen Go down

Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet! Empty Re: Blå motivlakkert van på Sandaker(Oslo) på 90-tallet. Noen som husker den? Funnet!

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet