Vans of Norway - Norway Van Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Vindusvisker

2 posters

Go down

Vindusvisker Empty Vindusvisker

Poste by Nurket '92 Tir Aug 02, 2011 2:15 pm

...og der, i regnvær på motorvei i Tyskland, stoppet den.
Jeg har forsøkt å smøre opp alle ledd fra vinduspussermotor og utover til pusserblad-fester, men det virker som den er svak. Kan en elektrisk motor bli svak? confused Kan det skyldes dårlig spenning (jeg har ikke målt enda). Eller må den bare byttes??
Vi er ellers tilbake etter 475mil på veier i Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike og England. Herlig. Kan anbefales. 4 voksne mennesker sover bra i en Van (hvis de er gode venner).
Sender også varme tanker til dere der ute som mistet kjente i attentatene i Oslo og på Utøya.

Nurket '92
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 18
Age : 76
Bosted(fylke) : Hedmark og Vestfold
Jobb/hobby : Velferdsteknologi/hobbymusiker
Van (Merke og modell) : Cevy Starcraft 1992 G30 6,2D
Registration date : 30.10.2010

Til Toppen Go down

Vindusvisker Empty Re: Vindusvisker

Poste by chevycamp Ons Aug 03, 2011 11:46 pm

Bytt vinduspussermotoren Very Happy
chevycamp
chevycamp
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 556
Age : 57
Bosted(fylke) : sotra/Hordaland
Jobb/hobby : Truckfører/biler
Van (Merke og modell) : Chevy van G30 1994 mod
Registration date : 04.07.2008

Til Toppen Go down

Vindusvisker Empty Re: Vindusvisker

Poste by Nurket '92 Tir Des 20, 2011 6:20 pm

Har kjøpt en viduspussermotor, og forsøkt å få ut den gamle. Har tatt ut speedometer etc. og radio. Det var ikke nok. Hvor mye må egentlig ut? Hvis jeg må fjerne varmereguleringen (den med spakene), hvordan gjør jeg det? Det er fryktelig mange koplinger inn i den enheten. Må hele dashboardet ut? Svært takknemlig for svar. Kommer ikke langt uten vinduspussere. confused

Nurket '92
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 18
Age : 76
Bosted(fylke) : Hedmark og Vestfold
Jobb/hobby : Velferdsteknologi/hobbymusiker
Van (Merke og modell) : Cevy Starcraft 1992 G30 6,2D
Registration date : 30.10.2010

Til Toppen Go down

Vindusvisker Empty Re: Vindusvisker

Poste by Nurket '92 Tir Des 27, 2011 10:57 pm

Du store - her er det liv Sleep , og jeg skal heller svare meg selv, i tilfelle andre også skal i gang med bytte av vindusviskermotor king
Begynn med å ta ut dekslet under rattstammen, og løsne samtidig to små bolter som holder åpne-wiren til hooden. Det er nok lurt å ta ut speedometeret, for å få litt lys inn til der du skal skru. Du kommer heller ikke til før du har fjernet plastrøret som leder luft ned mot bena (1 skrue).
Motoren er festet med 3 små bolter (8 mm) som går gjennom gummiforinger før de er skrudd fast i torpedoveggen - innenfra. Alle må ut, og det er TRANGT, med ved hjelp av skraller og andre remedier, samt forlengere, kan de løsnes. Små hender er ingen ulempe. Husk å løsne pluggen med ledninger.
Jeg gav opp å ta bilder, men lykke til!! cheers

Nurket '92
Fersking
Fersking

Antall Innlegg : 18
Age : 76
Bosted(fylke) : Hedmark og Vestfold
Jobb/hobby : Velferdsteknologi/hobbymusiker
Van (Merke og modell) : Cevy Starcraft 1992 G30 6,2D
Registration date : 30.10.2010

Til Toppen Go down

Vindusvisker Empty Re: Vindusvisker

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet